Logo og identitet

Abacus Medicine

Udvikling af ny corporate logo og -identitet for Abacus Medicine. Abacus henvendte sig med ønske om at forny sin visuelle identitet, men var i tvivl om, hvordan projektet skulle gribes an internt. Jeg foreslog en "hvor skal vi hen"-strategi baseret på data og behov.

Efter gennemgang af data og behov, udviklede jeg i samarbejde med et freelance designteam tre forskellige løsninger, der skulle præsenteres for direktionen. De tre løsninger indeholdt en simpel optimering af eksisterende identitet, en større videreudvikling/modernisering af eksisterende identitet og helt nyt forslag til identitet og farveunivers. Løsningen vi valgte at køre med, var videreudvikling/modernisering af eksisterende identitet.

- Strategi og analyse.
- Design af logo og identitet.
- Udvikling logoguide.
- Udvikling af designguide.
- Skabeloner til print og digitale løsninger.
- Løbende udvikling af design skabeloner.

abacus_logo
Abacus_stationary-1
abacus_cvi-1
abacus_cvi3-2
abacus_cvi4
abacus_cvi5
Annonce_spread_logo2_var4
abacus-website

Af hensyn til omkostningsminimering er designlinjen udviklet til nemt og enkelt at kunne konverteres til øvrige brands under Abacus Medicine. Tone/stil ændres i form af farver og grafik, men overordnet rammer er altid bevaret – så der altid er en visuel synergi mellem selskaberne.

originalis_logo
Originalis-Mockup
originalis-website
ADLIVE_logo

© 2021 ADLIVE ApS  ·  Tel. 29 60 51 48  ·  info@adlive.dk  ·  CVR 36025190

iconfinder_icon-social-linkedin-outline_211909