Udvikling af ny corporate logo og -identitet for Abacus Medicine. Abacus henvendte sig med ønske om at forny sin visuelle identitet, men var i tvivl om, hvordan projektet skulle gribes an internt. Jeg foreslog en "hvor skal vi hen"-strategi baseret på data og behov.
Efter gennemgang af data og behov, udviklede jeg i samarbejde med et freelance designteam tre forskellige løsninger, der skulle præsenteres for direktionen. De tre løsninger indeholdt en simpel optimering af eksisterende identitet, en større videreudvikling/modernisering af eksisterende identitet og helt nyt forslag til identitet og farveunivers. Løsningen vi valgte at køre med, var videreudvikling/modernisering af eksisterende identitet.
- Strategi og analyse.
- Design af logo og identitet.
- Udvikling logoguide.
- Udvikling af designguide.
- Skabeloner til print og digitale løsninger.
- Løbende udvikling af design skabeloner.
Af hensyn til omkostningsminimering er designlinjen udviklet til nemt og enkelt at kunne konverteres til øvrige brands under Abacus Medicine. Tone/stil ændres i form af farver og grafik, men overordnet rammer er altid bevaret – så der altid er en visuel synergi mellem selskaberne.
© 2021 ADLIVE ApS · Tel. 29 60 51 48 · info@adlive.dk · CVR 36025190